download theme

Bonus for new user http://bet365.artbetting.gr 100% bonus by bet365.

bet365.artbetting.co.uk

Zarolaj.si

A+ A A-

Andrej Šifrer z Idejami 30 let kasneje

CD z izvirnimi posnetki dvojne plošče, ki je postala prva te vrste pri nas, prodana v nakladi več kot 100.000 izvodov in šest na novo posnetih skladb znanih sodobnih izvajalcev krasi »Ideje 30 let kasneje«, ki izide že v ponedeljek, 12.12.
IDEJE TRIDESET LET KASNEJE ni le priznanje avtorju in pevcu Andreju Šifrerju, temveč gre tudi za ponovno prepoznavanje njegove zapuščine. Tisti, ki so se po treh desetletjih odločili, da vdihnejo novo življenje že skoraj ponarodelim pesmim, so sprejeli izziv, ki si ga vsak ne upa sprejeti. Alya, Jan Plestenjak, Tabu, Trkaj, Lado Bizovičar in Jurij Zrnec ter finalisti showa Slovenija ima talent (Julija Kramar, Jerica Haber, Ajda Ivšek in Žan Serčič) so sprejeli izziv in vdihnili novo življenje pesmim s katerimi so odraščale generacije.
Andrej se pojavi v malodane vseh na novo predelanih pesmih, vsaj toliko kolikor se je Alfred Hitchock pojavljal v svojih filmih. Iznenada, malo in le za okus. Zelo jasno je, da s tem zaznamuje svoj teritorij.
Le v pesmi »LEPA DEKLETA LJUBIJO BARABE«, v kateri ga je Jan Plestenjak povabil v čisto pravi duet, je Andrejeva prisotnost še najbolj opazna. Himno alfa samcev, ki se radi sprehajajo po robu zakona sta fanta podala na svež in izviren, predvsem pa hitrejši način. Na Janov predlog sta spremenila strukturo komada in vdihnila znani pesmi dokončno nesmrtnost. Zvočno podobo je krojil in sešil Martin Štibernik.
»KO ZVONOVI ZAPOJO«, ki jo pojejo finalisti letošnjega izbora »Slovenija ima talent«, s sopranistko Julijo Kramar na čelu, so v predelavi Boštjana Grabnarja dali praznično svežino in resnobno pesem ovili v božični škrlat in srednji del prepustili duetu Julije in Andreja.
Edini, ki so se lotili pesmi, ki ob izidu pred tridesetimi leti ni takoj osvojila Slovencev, je skupina TABU. Poiskali so eno bolj rockerskih postavitev na »Idejah« in jo zapeljali v njim svojstveno smer, ki ne dopušča nobenega doma o tem, čigav zvok poslušamo. To so Tabu in za vse ostale je njihova domena – tabu. Nekaj sprememb v harmonskem postopu in pripovedovalno podajanje njihove simpatične Tine Marinšek je naredilo svoje. Pesem »ROMANJE« je doživela novo rojstvo v kitarskem tornadu in pripoveduje o nočnih pticah, ki imajo gnezda v najdlje odprtih nočnih lokalih, pa če tudi je to na Železniški postaji. Žare Pak je prispeval svojo terapijo Tabujem, kot tudi naslednji presenetljivi priredbi.
Jurij Zrnec in Lado Bizovičar sta nepričakovan, a brez trohice dvoma najboljši izbor za hudomušno pesmico »MARTINOV LULČEK«, ki se je gradila na Andrejevih poteh od šanka do šanka in vsakodnevnih novostih, ki jih staršem podarjajo prvorojenci. Kje lahko dobiš boljši par za Martinov 3-centimeterski moški podaljšek. Fanta sta duhovita in presenetljivo ali pa ne - izjemna pevca. Andrej doda nekaj harmonij in odpoje svoj refrenček, vendar ga Jurij in Lado kmalu prestrežeta: »Ma, tih bod' fot'r«.
V zboru, ki na koncu spremlja oba glavna nastopajoča s svojimi prijatelji (fantje) Bar-in-ton in prijateljicami Merilynkami svoje glasove dodajata tudi Martin Šifrer in njegova sestrica Eva.
Kaj narediti s pesmijo »VSE MANJ JE DOBRIH GOSTILN« da jo približaš današnjemu času, a vseeno ohraniš njen kultni status. Vsi se zavedamo, da vstopiti v ta komad in ga na silo premetati, se preprosto ne da. Spet je bil Žare Pak toliko pogumen, če že ne predrzen, a se je izplačalo. V sodoben pop ritem je porinil komad in izbral izvajalko. ALYA je sproščeno zapela v 4/4 četrtinskem taktu, čeprav je original v obliki angleškega valčka. Punca se je dobro znašla in čeprav to ni ravno njen bazen, krasno odplavala skozi »Gostilne«. Prav presenetljivo je, kako humano in žurersko izpade pesem v drugi polovici s pomočjo Bar-in-tona in Merilynkami, ki so dodali »ozračje in pridih človečnosti«. Smelo in veselo.
»TO SE GOVORI (MED LJUDMI)« je predelal Trkaj. The »Slo-raper« nr. 1 je uporabil le Andrejev naslov in njegov (na novo posnet) vokal. Njegovo besedilo spusti nekaj bodic in strelic na naše obnašanje in prislovično hinavščino. Trkaj pred nas preprosto postavi ogledalo in pravi: »Poglejte se, takšni ste!«
Ideje 30 let kasneje in originalne Ideje izpod odeje, zbirka življenskih, ponarodelih ali skoraj ponarodelih triindvajsetih pesmi ob katerih so odrasle generacije. Verjetno eden največjih diskografskih dosežkov v zgodovini slovenske popularne glasbe.
CD z izvirnimi posnetki dvojne plošče, ki je postala prva te vrste pri nas, prodana v nakladi več kot 100.000 izvodov in šest na novo posnetih skladb znanih sodobnih izvajalcev krasi Ideje 30 let kasneje, ki izide že v ponedeljek, 12.12. 


Ideje 30 let kasneje ni le priznanje avtorju in pevcu Andreju Šifrerju, temveč gre tudi za ponovno prepoznavanje njegove zapuščine. Tisti, ki so se po treh desetletjih odločili, da vdihnejo novo življenje že skoraj ponarodelim pesmim, so sprejeli izziv, ki si ga vsak ne upa sprejeti. Alya, Jan Plestenjak, Tabu, Trkaj, Lado Bizovičar in Jurij Zrnec ter finalisti showa Slovenija ima talent (Julija Kramar, Jerica Haber, Ajda Ivšek in Žan Serčič) so sprejeli izziv in vdihnili novo življenje pesmim s katerimi so odraščale generacije.

Andrej se pojavi v malodane vseh na novo predelanih pesmih, vsaj toliko kolikor se je Alfred Hitchock pojavljal v svojih filmih. Iznenada, malo in le za okus. Zelo jasno je, da s tem zaznamuje svoj teritorij. 

Le v pesmi Lepa dekleta ljubijo barabe, v kateri ga je Jan Plestenjak povabil v čisto pravi duet, je Andrejeva prisotnost še najbolj opazna. Himno alfa samcev, ki se radi sprehajajo po robu zakona sta fanta podala na svež in izviren, predvsem pa hitrejši način. Na Janov predlog sta spremenila strukturo komada in vdihnila znani pesmi dokončno nesmrtnost. Zvočno podobo je krojil in sešil Martin Štibernik.

Ko zvonovi zapojo, ki jo pojejo finalisti letošnjega izbora Slovenija ima talent, s sopranistko Julijo Kramar na čelu, so v predelavi Boštjana Grabnarja dali praznično svežino in resnobno pesem ovili v božični škrlat in srednji del prepustili duetu Julije in Andreja.

Edini, ki so se lotili pesmi, ki ob izidu pred tridesetimi leti ni takoj osvojila Slovencev, je skupina Tabu. Poiskali so eno bolj rockerskih postavitev na Idejah in jo zapeljali v njim svojstveno smer, ki ne dopušča nobenega doma o tem, čigav zvok poslušamo. To so Tabu in za vse ostale je njihova domena – tabu. Nekaj sprememb v harmonskem postopu in pripovedovalno podajanje njihove simpatične Tine Marinšek je naredilo svoje. Pesem Romanje je doživela novo rojstvo v kitarskem tornadu in pripoveduje o nočnih pticah, ki imajo gnezda v najdlje odprtih nočnih lokalih, pa če tudi je to na Železniški postaji. Žare Pak je prispeval svojo terapijo Tabujem, kot tudi naslednji presenetljivi priredbi.

Jurij Zrnec in Lado Bizovičar sta nepričakovan, a brez trohice dvoma najboljši izbor za hudomušno pesmico martinov lulček, ki se je gradila na Andrejevih poteh od šanka do šanka in vsakodnevnih novostih, ki jih staršem podarjajo prvorojenci. Kje lahko dobiš boljši par za Martinov 3-centimeterski moški podaljšek. Fanta sta duhovita in presenetljivo ali pa ne - izjemna pevca. Andrej doda nekaj harmonij in odpoje svoj refrenček, vendar ga Jurij in Lado kmalu prestrežeta: "Ma, tih bod' fot'r".

V zboru, ki na koncu spremlja oba glavna nastopajoča s svojimi prijatelji (fantje) Bar-in-ton in prijateljicami Merilynkami svoje glasove dodajata tudi Martin Šifrer in njegova sestrica Eva. 

Kaj narediti s pesmijo Vse manj je dobrih gostiln da jo približaš današnjemu času, a vseeno ohraniš njen kultni status. Vsi se zavedamo, da vstopiti v ta komad in ga na silo premetati, se preprosto ne da. Spet je bil Žare Pak toliko pogumen, če že ne predrzen, a se je izplačalo. V sodoben pop ritem je porinil komad in izbral izvajalko. Alya je sproščeno zapela v 4/4 četrtinskem taktu, čeprav je original v obliki angleškega valčka. Punca se je dobro znašla in čeprav to ni ravno njen bazen, krasno odplavala skozi Gostilne. Prav presenetljivo je, kako humano in žurersko izpade pesem v drugi polovici s pomočjo Bar-in-tona in Merilynkami, ki so dodali "ozračje in pridih človečnosti". Smelo in veselo.

To se govori (med ljudmi) je predelal Trkaj. Uporabil je le Andrejev naslov in njegov (na novo posnet) vokal. Njegovo besedilo spusti nekaj bodic in strelic na naše obnašanje in prislovično hinavščino. Trkaj pred nas preprosto postavi ogledalo in pravi: "Poglejte se, takšni ste!"

Ideje 30 let kasneje in originalne Ideje izpod odeje, zbirka življenskih, ponarodelih ali skoraj ponarodelih triindvajsetih pesmi ob katerih so odrasle generacije. Verjetno eden največjih diskografskih dosežkov v zgodovini slovenske popularne glasbe.
nazaj na vrh

Spletna revija Zarolaj.si je vpisana v razvid medijev pod zap. št. 1575 // info@zarolaj.si // 031 606 132 // Zadnjih 100 objav